Agenda Financial Controlling Forum 2022 - Financial Controlling Forum
Financial Controlling Forum / Agenda Financial Controlling Forum 2022 - Financial Controlling ForumKonferencja, 10 marca 2022
8.30-9.10
SESJA OTWIERAJĄCA
Sesja plenarna
Uczestnicy przybywający w Internecie na konferencję zostaną podzieleni na kilkuosobowe grupy (losowo) po to, by w bezpośredniej rozmowie za pomocą nowoczesnych systemów wideokonferencyjnych, mogli chwilę porozmawiać i dowiedzieć się: (1) skąd przybyli, (2) co ich zachęciło do udziału w Financial Controlling Forum - czego chcieliby się dowiedzieć i czego na konferencji szukają, (3) czym sami mogliby się podzielić z innymi.
Przy okazji wcześniejsze pojawienie się uczestników pozwoli im sprawdzić funkcjonowanie sprzętu i oprogramowania po stronie użytkownika, poznać interfejs konferencji, zrozumieć ''jak wszystko działa''.
9.10-11.45
SESJA PLENARNA
Sesja plenarna
AICPA & CIMA
Sesja plenarna
Podczas dyskusji zastanowimy się, w jaki sposób sprostać rosnącym wymaganiom wewnętrznych partnerów. Czy rozwiązaniem może być nowy business model, czy może wydzielenie funkcji controllingu do SSC, co outsourcować, co automatyzować?
Sesja plenarna
Dynamika otoczenia rynkowego powoduje, że funkcje biznesowe coraz częściej aktywnie angażują się w procesy planistyczne, które do tej pory były domeną finansów. Konieczność zintegrowanego i rozszerzonego podejścia, bazującego na danych zgromadzonych w różnych niepowiązanych systemach w organizacji (ERP, CRM, SCM i innych) wymaga odpowiedniego zaprojektowania procesu planistycznego oraz wdrożenia narzędzia wspierającego bieżącą komunikację i integrację między uczestnikami.
W trakcie naszego spotkania podzielimy się z Państwem naszymi spostrzeżeniami z realizacji projektów optymalizacji procesów budżetowania, jak również przedstawimy praktyczny przykład zastosowania nowoczesnego narzędzia planistycznego, dzięki któremu na żywo przygotujemy aktualizację planu w oparciu o kilka alternatywnych scenariuszy adresujących zmienną sytuację rynkową. Zapraszamy!
PwC Polska
PwC Polska
Sesja plenarna
Outsourcing optymalizacja kosztów czy uzupełnianie brakujących kompetencji. Polska, Czechy, Węgry na tle centrów azjatyckich. Ryzyka i szanse związane z migracjami. Współpraca z partnerami lokalnymi / międzynarodowymi.
US & UK Multinationals
Sesja plenarna
12.00-13.25
SESJE RÓWNOLEGŁE
TECHNOLOGIE i MODELE BIZNESOWE
W CONTROLLINGU
RELACJE CONTROLLINGU Z BIZNESEM
I TECHNOLOGIE WSPIERAJĄCE
Sesje równoległa I
Na przykładzie wdrożeń Elitmind będą mieli Państwo okazję dowiedzieć się więcej o praktycznym wykorzystaniu - nie tylko przy automatyzacji i raportowaniu takich podstawowych obszarów jak PNL, Bilans, Cashflow, Zatory Płatnicze, Analityka Kosztów itp. ale także w jaki sposób można wdrożyć proces budżetowania i forecastowania. Elastyczność narzędzia oraz doświadczenia Partnera Elitmind pozwalają na szerokie możliwości wykorzystania w obszarze Finansów i Controllingu.
Elitmind
Sesja równoległa II
Czy w dalszym ciągu mimo zamkniętego okresu rozliczeniowego dostajesz przeterminowane faktury kosztowe, a kontrola budżetu to fikcja? Czy zamiast analizować kluczowe wskaźniki i na bieżąco reagować na ich zmianę, liczysz w Excelu swoje podstawowe KPI? Brakuje Ci podstawowych narzędzi do obsługi Twoich procesów i zaawansowanej analityki? Jeśli choć na jedno z tych pytań odpowiedziałeś „TAK”, ta prelekcja jest dla Ciebie. W oparciu o platformę Amodit oraz narzędzie Business Intelligence - Tableau pokażemy, jak płynnie przejść z chaosu do zdigitalizowanego świata finansisty.
Astrafox
Astrafox
Sesje równoległa I
Finanse, sprzedaż, produkcja – w tych obszarach Grupa CIECH rozpoczęła zmianę kultury pracy z informacją, przechodząc od tradycyjnych metod opracowywania analiz w arkuszach kalkulacyjnych do szybkich, lekkich metod raportowania z wykorzystaniem rozwiązań klasy Business Intelligence, a tym samym odzyskując czas zespołów analitycznych poświęcany dotychczas na pozyskiwanie i opracowanie danych manualnie. Więcej czasu na analizę i wnioskowanie, to lepsze decyzje biznesowe wpływające bezpośrednio na wyniki Grupy. Przejście z analityką do chmury jest też ważnym krokiem w ramach transformacji cyfrowej i daje ogromny potencjał do zastosowania zaawansowanej analityki danych.
CIECH
CIECH
Sesje równoległa II
Jakie punkty i aktywności łączy w firmie łańcuch dostaw? Gdzie mogą wystąpić zakłócenia? Pandemia znacząco wpłynęła na zarządzanie łańcuchem dostaw. Wiele firm nadal walczy o przetrwanie i dostawy na czas do swoich klientów. Czy można w jakiś sposób zapobiegać przerwom w dostawach? Obserwacja rynku i przewidywanie pewnych zjawisk i zachowań klientów pomaga przygotować się na nieoczekiwane sytuacje. Co musi być zapewnione, aby nasze działania wyprzedzały wyzwania rynkowe?- na te pytania odpowiem analizując postępowanie w obliczu zakłóceń w firmie Vandemoortele.
Vandemoortele
Sesje równoległa I
Role controllerów w przedsiębiorstwach dynamicznie się zmieniają. Zmieniają się również umiejętności niezbędne do wykonywania tego zawodu. Automatyzowanych i robotyzowanych jest coraz więcej procesów finansowych oraz coraz częściej procesy finansowe przenoszone są do Centrów Usług Wspólnych (Shared Service Centers - SSC). Podczas wystąpienia zaprezentowane zostaną wyniki badania przeprowadzonego przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Controllerów (ICV) w Polsce na temat kompetencji controllerów przyszłości oraz aktualnego i oczekiwanego stopnia automatyzacji, standaryzacji oraz wykorzystania centrów usług wspólnych w realizacji głównych procesów controllingowych.
ICV Polska
Sesje równoległa II
Na przestrzeni ostatnich lat bardzo tradycyjnie zorganizowany brytyjski koncern musiał zweryfikować swoje podejście do organizacji procesów. Wymagało to również od funkcji finansów decyzji na temat zasad funkcjonowania controllingu. Równie trudne było zdecydowanie o drodze dojścia do oczekiwanego stanu - jak przejść od tradycyjnego controllingu zorganizowanego indywidualnie w każdej spółce do controllingu w korporacji, jak zintegrować procesy w pionie (spółka – region – korporacja) i w poziomie (zakupy – operacje – sprzedaż – finanse). Czy głęboka standaryzacja i inwestycja w nowoczesne technologie jest ostateczną odpowiedzią? Gdzie doszliśmy i dokąd chcemy teraz iść?
GKN Automotive
Sesja plenarna
14.25-15.25
SESJE RÓWNOLEGŁE
TECHNOLOGIE i MODELE BIZNESOWE
W CONTROLLINGU
RELACJE CONTROLLINGU Z BIZNESEM
I TECHNOLOGIE WSPIERAJĄCE
Sesje równoległa II
Prezentacja omawia dość specyficzny na polskim rynku przykład funkcjonowania kontrollingu w grupie kapitałowej na przykładzie przedsiębiorstwa Lotos Petrobaltic S.A. – jedynej w Polsce spółki zajmującej się wydobyciem ropy i gazu spod dna Morza Bałtyckiego. Organizacja i funkcjonowanie grupy rodzi wiele ciekawych implikacji, wpływających na sposób zarządzania i dostarczania odpowiednich informacji zarządczych zarówno na poziomie grupy, jak i poszczególnych spółek parterowych.
Lotos Petrobaltic
Sesje równoległa II
Czy może działać controlling bez IT a IT bez controllingu? Patrząc historycznie, to tak. Ale patrząc przyszłościowo nie. Oba działy – dla dobra danego biznesu – powinny razem współpracować… ale jak sobie z tym poradzić? Na co zwrócić uwagę? Czy warto wypracować synergię?
FINEXA Stowarzyszenie Dyrektorów Finansowych
Sesje równoległa I
Pamiętany z lat 70-tych komunikat „Proszę czekać, będzie rozmowa” inspiruje, by zapytać, czego historia wynalazku Bella może nauczyć finance business partnerów XXI wieku? W jaki sposób wykorzystać pandemiczną szansę do przebudowy wizji i zasad pracy finance business partnerów? Jak być business partnerem i jak pracować w zespole na odległość? Jak poradziliśmy sobie w Elekcie?
Elekta
Sesja plenarna
15.40 - 16.30
DYSKUSJE ROUNDTABLES
Dyskusje roundtables
Równoległe dyskusje to element konferencji angażujący wszystkich uczestników. Ta sesja ma kilka celów. Po pierwsze, bezpośrednią wymianę opinii i doświadczeń w ramach konkretnego zagadnienia, interesującego daną grupę uczestników. Po drugie – możliwość spotkania i rozmowy z prowadzącym dane roundtable – wybraliśmy bowiem do ich prowadzenia osoby o dużej wiedzy i doświadczeniu. Sesja roundtables to bardzo szerokie spektrum tematów i bogate grono ekspertów w roli prowadzących – tak, aby każdy uczestnik konferencji mógł znaleźć interesującą go najbardziej dyskusję i poznać w ten sposób innych uczestników zainteresowanych tą samą tematyką.
Dyskusja roundtable
W trakcie dyskusji podzielimy się naszymi doświadczeniami w zakresie biznes partneringu oraz zachęcimy do wymiany opinii na temat przykładów praktycznych rozwiązań i narzędzi wspierających integrację finansów z biznesem. Jak zarządzać danymi w organizacji mając na uwadze rosnące potrzeby biznesu? Czy finanse są w stanie nadążyć za zmiennością otoczenia i potrzebami biznesu w zakresie identyfikacji szans lub ryzyk bez inwestowania w nowoczesne technologie? W jaki sposób z pozycji finansów generować wartość dla organizacji i jej Klientów? Zapraszamy do dyskusji.
Santander Bank Polska
PwC Polska
Dyskusja roundtable
W jakich obszarach kosztowych przedsiębiorstwa wygenerowały największe oszczędności w trakcie pandemii. Co z tego może pozostać w średnim i długim okresie, co już okazało się krótkoterminową zmianą a co jest dopiero przed nami? Jakie działania warto podjąć w kierunku poprawy / przywrócenia poziomu innowacyjności? Jakie zmiany technologiczne w czasie pandemii lub pandemią spowodowanych wpłynęły na koszty przedsiębiorstw?
TVN Grupa Discovery
Dyskusja roundtable
Z jakim zapleczem umiejętności weszliśmy w pandemię? Menedżerowie i pracownicy? Które umiejętności okazały się kluczowe z punktu widzenia biznesu? Które umiejętności okazały się kluczowe z punktu widzenia zarządzania pracownikami? Które umiejętności okazały się kluczowe z punktu widzenia pracownika i jego radzenia sobie z nową formą pracy? Jak możemy rozwijać umiejętności miękkie, gdy wszyscy pracujemy z dala od siebie? Jak menedżerowie mogą wspierać rozwój swoich pracowników podczas pracy zdalnej?
AGFA NV
Dyskusja roundtable
„Zysk dla firmy, jest jak tlen dla człowieka. Jeśli nie masz go wystarczająco dużo, wypadasz z gry. Ale jeśli myślisz, że istotą życia jest oddychanie, to popełniasz błąd.” Peter Drucker
W globalnym biznesie pojawia się zrozumienie że firma jest elementem większej całości, a cele biznesowe osiąga się łatwiej, działając razem. Sustainability jest postrzegane, jako narzędzie marketingowe i wspierające budowanie wizerunku. Czy na pewno jest tylko tym? Sustainability to nie tylko CSR, a jego implementacja, to nie tylko domena korporacji. Jak koncepcję zrównoważonego rozwoju pojmują startupy, a jak firmy dojrzałe? Jak istotne jest sustainability w rzeczywistości zmian pokoleniowych w naszych zespołach i wśród naszych klientów? Musimy mierzyć, by zrozumieć swój wpływ. Jakie narzędzia i miary stosujemy, jak raportujemy i dzielimy się swoimi osiągnięciami z otoczeniem?
16.35 - 16.50
SESJA PODSUMOWUJĄCA
Sesja plenarna
Evention